16 augusti 2009

Semester!!

Nu har jag äntligen kommit hem! Var en riktigt lång men trevlig dag igår med packning, flyttning, bilåkning och kalas för Elin och Victoria. Skoj att träffa alla igen!

Idag är det uppackning som gäller. Har gjort en jätterens i mina garderober och slängt/skänkt bort allt det där som jag alltid tänkt att jag kanske en vacker dag får användning för. Totalt tre papperskassar och två plastpåsar blev det. Just nu tog jag en liten paus, eftermatenkoman har satt i. Har nämligen ätit mammas köttbullar till middag. Helt underbart gott :D

Är mycket som ska tänkas på och kommas ihåg nu de här veckorna innan flytten. Måste ta och fixa bostad, skicka in registreringsblankett för id-kort, e-registrering hos universitetet mm mm. Elin kom med den goda idén att man kanske ska förbereda sig lite på skotska genom att se en skotsk serie först. Får titta lite på det. Juridikföreläsningar på skotska kan nog vara en smula kämpigt för ett otränat öra.

Allt känns väldigt positivt dock. Jag ser detta som en chans att få lite stabilitet, har ju varit en del runtflyttning de senaste två åren med Frankrike till Norge via Sverige och nu Skottland. Utbildningen är ju på fem år och det faktum att den också resulterar i en LLB examen (motsvarande Sveriges Jur Kand) känns stadigt och bra. Och alla klubbar som följer med brittiska universitet. Undrar om jag kommer få nån tid kvar till att studera...

1 kommentar:

  1. Tips på serie från Skottland som kan tänkas vara lärorik på fler än ett sätt: En karl i kilt...
    Kram M M

    SvaraRadera

Translate my blog into your language