20 september 2009

Aj aj ont ont

Nu har jag äntligen landat i Aberdeen! Resan gick smidigt och trots mina 20 kilos bagageövervikt lyckades jag baxa upp alltihop till mitt lilla rum på fjärde (femte beroende på hur man räknar) våningen. Den 1½ dag jag varit här har jag använt för att shoppa och utforska centrala Aberdeen. Trots allt bagage fick jag nämligen inte med mig hälften av vad jag hade velat och behövt, så jag har hittat ett antal lågprisbutiker med namn som Poundland, Savers och Poundstretcher, där man kan hitta lite allt möjligt vääääldigt billigt. Tyvärr har jag bara två armar och är inte Magnus Samuelsson, så jag har fått springa fram och tillbaka mellan affärerna i omgångar. Nu är det bara mathandlande kvar, det tar jag imorrn. Hittills har ja levt på Burger King, päron, babybelost och briocher. Funkar det med :)

Jag har också fått väldigt trevliga flatmates, hittills har det flyttat in tre tjejer till, två från england och en från tyskland. Vi har varit ute och sprungit en hel del ikväll, Lulu hade nämligen fått reda på att man kunde köpa armband som gäller som inträde och köpass under hela freshers' week (introduktionsveckan) på universitetsområdet, ca 1,5 km bort, så vi begav oss dit. När vi kom fram var det dock stängt, de ansåg tydligen att det fortfarande är semestertider... Vi hittade till slut några som delade ut flygblad till kvällens utvalda bar, de sa också att man kunde köpa de där armbanden där. Det var bara att knata tillbaka till lägenheten, eftersom baren låg nära vårt boende. Vi kom oss i alla fall iväg till baren nu ikväll och därefter vidare till en klubb med den värsta kö jag någonsin sett! Den var så lång att de hade underhållning i form av ett par mycket lättklädda damer i kaninuniform samt en eldslukare. Vi som hade passen kunde dock gå före hela kön, så vi var inne på ca 2 minuter.

Nu sitter jag i min säng och ska snart sova. Allt spring har tagit ut sin rätt, nu har jag rejält ont i både rygg och fötter. Ska sova bort det, så jag kan handla mat imorrn. Imorrn ska jag också lägga upp bilderna jag tagit, är för sent för det nu..

2 kommentarer:

  1. jodå :) Fast jag var så trött att jag inte orkade vara kvar så länge... Nytt försök imorrn!

    SvaraRadera

Translate my blog into your language