11 oktober 2009

Detta har varit en ganska ointressant vecka, varför jag inte varit så flitig med bloggandet, har mest sovit och ätit penicillin mot den uschla influensan/luftvägsinfektionen jag lyckats dra på mig. Men men. Det är mycket bättre nu. Så bra att jag faktiskt varit på en audition till Sweet Charity nu ikväll. Gick väl inte så jättebra eftersom auditionen bestod i teater, dans och sång. Jag har varken gjort teater eller dans förr och på grund av influensan låter jag lite som en bas. Men men. Ska bli kul i alla fall, kören får jag nog vara med i ändå.

Jag har fått tag i en cykel också. Hittade en annons och svarade innan jag hunnit se var den fanns nånstans. Det visade sig att de bodde ca 40 min med buss + 30 min promenad härifrån. Så när jag berättade att jag inte har bil så erbjöd de sig att komma till mig med cykeln, vilket de också gjorde idag. Helt ok cykel för 250 kr, men det första jag gjorde var ju att få punktering.. Upptäckte att det var dåligt med luft i bakdäcket, så jag skulle pumpa. Då sa det pfffft och all luft gick ur. Det visade sig att däcket var genomruttet. Bara att få tag i ett nytt. Som tur är finns det en cykelverkstad på universitetet som drivs på frivilligbasis. De har öppet på onsdag, så då ska jag gå dit och be om hjälp. Sen har jag förhoppningsvis rentav en användbar cykel :)

Igår var jag ute på en liten shoppingtur också. Tänkte att jag skulle hitta den där hatten jag vill ha. Det visade sig dock vara svårare än väntat. Det finns gott om barbourjackor här, men inga hattar. Får ta och beställa den på internet. Köpte dock tre kjolar och en kavaj (som hör ihop med en av kjolarna) Så nu har jag lite omväxling till de två par jeans jag använt sedan jag kom hit...

Nu funderar jag på om jag ska vara jätteduktig och skriva rent lite anteckningar eller om jag ska sätta mig och se lite film eller nåt avsnitt av The Practice. Lutar åt film, är ganska trött. Jag har ju bara en lektion imorrn, så jag ska sätta mig och ta ett ordentligt tag i studierna efteråt tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language