04 oktober 2009

Nu har jag varit jätteduktig och ägnat de senaste 2½ timmarna till att skriva rent anteckningar. Känns väldigt bra faktiskt, än så länge förstår jag allt utom lite terminologi. Har köpt mig ett juridiklexikon, men eftersom skotsk och engelsk lag inte är riktigt samma sak finns inte allt med där. Lite svårt är det dock att läsa när en av grannarna förvandlat lägenheten till fritidsgård. Han flyttade in sist av oss, i fredags, och han har haft vänner här ända sedan dess. Idag skulle jag laga mat. Då var han och fyra av hans kompisar i köket och skulle också laga mat till rapmusik ur någons mobiltelefon. Jag värmde min mat illa kvickt och flydde sedan in i mitt rum. Nåja. Han ska väl också plugga, så förhoppningsvis bättrar det sig...

Annars har helgen varit väldigt lugn. Har mest koncentrerat mig på att bli frisk, något jag inte helt lyckats med, men nästan iaf. Det hela har förflyttat sig till näsan nu, så jag förbrukar tonvis med näsdukar, men det är ju ett steg åt rätt håll iaf. Fast det är en lika stor utmaning varje gång man är förkyld att äta och andas samtidigt. Som tur är brukar det inte vara så länge...

Imorrn har jag bara en lektion i kriminalrätt. Ska bli intressant. Den där auditionen får jag nog be att skjuta på lite. Sångrösten är intakt, men på grund av täppt näsa kan jag inte uttala orden jag ska sjunga ordentligt. Dagens i-landsproblem... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language