20 oktober 2009

Fy, vad jag är sömnig. Var inte trött igår kväll, så jag satt uppe alldeles för länge... Idag har så långt varit en ganska intressant dag dock. Började med Private Law, repetition. Lite lagom ansträngande sådär. Sen blev det Criminal Law, där vi pratade om assault och vilka försvar man kan använda. Under ämnet medgivande kom en jättestor bild upp i presentationen av två sadomasochistiska män som piskade varandra iförda läderbrynjor. Hela klassen brast ut i gapskratt och läraren konstaterade nöjt att vi i alla fall skulle komma att minnas att medgivande inte är ett giltigt försvar... Sen såg vi också en scen ur fight club på ämnet, den där de börjar slåss på en parkering innan "fight club" kommer igång. Tror ingen somnade på den lektionen i alla fall...

Sen gick jag till ett informationsmöte om en law clinic som ska startas upp med juridisk hjälp till mindre bemedlade. Var så fullt att alla inte kom in i rummet, bokstavligt talat, utan fick stå ute i korridoren och lyssna. Ska bli intressant iaf. Här gäller det att börja i tid med aktiviteter som ser bra ut på CVt sen, eftersom vi är väldigt många som slåss om samma internships och placements. Ett besök på banken har jag också hunnit med, de tror nämligen att jag är en mister och det går ju inte. Bankbiträdet (eller vad man nu säger) hade problem med att hitta mig i registret och när han väl lyckades konstaterade han att den som skrivit in uppgifterna måste ha varit full eftersom det var fel med det mesta... Nu ska i alla fall allt vara ordnat och ett nytt kort med rätt titel på väg. Sedan var det bara att cykla hem. Det blåste full storm motvind och är uppförsbacke större delen av vägen, så jag var helt slut när jag kom hem. Ska tillbaka till universitetet ikväll för ett par möten till, överväger att gå om det ska fortsätta blåsa såhär.

Näpp, nu ska jag ta och göra lite efterforskning till en essä som jag ska skriva på ämnet "Breach of the Peace" som är en mycket omfattande skotsk lag. Allt mellan offentligt alkoholintag, stalking, spela högljudd musik samt svära till poliser innefattas. Säkert en användbar lag om man vill bura in folk, men inget vidare kul att studera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language