22 oktober 2009

Vilket ärkeskotskt väder! Här regnar och blåser som bara den, vi har varit över 22 m/s idag. Paraplyknäckarväder! Jag önskar mig ett stormsäkert paraflax i julklapp! Är ganska mysigt så länge man inte behöver vara ute, vilket jag förvisso behövt en hel del idag. Jag gick till skolan imorse eftersom det blåste så. Just då regnade det nästan inte, så det var ju skönt. Efter lektionerna skulle jag ta mig över skolområdet till dansavdelningen för min balett. Det var inte det lättaste... Skolan ligger ju bredvid öppna fält ända ut till havet, så vindbyarna blir rejäla. När jag väl kom fram visade det sig att den tidsförändringen mellan magdans och balett som jag fått reda på inte blev av i alla fall. Eftersom det varit ett sådant elände att ta sig dit så tyckte jag att då måste jag ju få ut något för besväret, så jag prövade magdans. Det var intressant, definitivt bra för rörlighet och magmuskler! Med tanke på hur den kära familjen reagerade när jag berättade om mina balettäventyr är det med nöd och näppe jag törs skriva det här, men men...
Efter dansandet skulle jag hem. Paraply var det bara att glömma och jag var tvungen att handla på vägen. När jag kom hem fullkomligt dröp det om mig. Så jag hoppade in i en varm dusch och stoppade in en pizza i ugnen. När jag var färdigduschad ringde jag upp en potentiell hyresvärd och fick tid för en visning en och en halv timma senare, så det var bara att få i sig pizzan och ut i ovädret igen.

Jag och Waltraud har nämligen planer på att flytta härifrån. Jag har fått nog av skitiga kök och toaletter, festande grannar och flatmates som röker inomhus. Problemet är nu att hitta en lägenhet som är bra nog för mig och billig nog för henne. Lägenhetspriserna i tyskland är tydligen generellt lägre än här... Den vi såg idag var trevlig, men lite för långt bort från universitetet för att jag ska vara helt nöjd. 40 minuters promenad enkel väg i sånt här väder lockar inte...

Nu ska jag gå och lägga mig. Har lektioner imorrn, men det är allt. Förhoppningsvis kan jag få studerat lite på eftermiddagen.

Min jacka efter regnpromenaden, lägg märke till vattendroppsmärkena på golvet:


1 kommentar:

  1. Det låter så mysigt... tänkt att få sitta på en trevlig pub o värma sig med något gott...
    Här på jobbet har vi trotsat väder o vid o haft ute-gympa. Jättekul tycker barnen! Nu har jag rast o får värma mig med en kopp kaffe. kram,Moster M

    SvaraRadera

Translate my blog into your language