19 oktober 2009

Idag är en allmän jag-har-inte-lust-med-något-alls-dag. Kan ha något att göra med det fruktansvärt ambivalenta vädret och mina två ytterst ofrivilliga duschar idag. Här regnade nämligen imorse, men jag tänkte att mitt nya hurtiga, cyklande jag kan ju inte vika sig för lite vatten, så jag tog på mig hjälmen och plockade ut cykeln. När jag sedan stod på trottoaren och väntade på att ta mig ut på vägen körde en bil förbi alldeles för nära och alldeles för fort, rakt igenom en insjö av vatten som samlats vid trottoarkanten. Jag blev helt dyngblöt från fötterna upp till håret. Då var det nya, hurtiga jaget väldigt nära att vika för vattnet ändå... Men så tog jag mig i kragen och cyklade till skolan i alla fall. Det regnade inte så mycket så det gick bra ändå (dessutom var jag ju redan genomblöt). Att sitta i skolan alldeles fuktig och uschel är inget mysigt, så när det hela var slut tyckte jag att det var bäst att ta sig hem igen fortast möjligt. När jag så stod och väntade på att köra ut på vägen kom en buss alldeles intill kanten och körde i en annan insjö med exakt samma resultat och grad av blöthet som den tidigare duschen. Tilläggas ska att jag stod ett par meter från vägen, så bussen måste ha haft bra fart... Nu sitter jag hemma, torr och varm med en hel hög böcker framför mig, men är fortfarande på såpass dåligt humör att jag inte har nån lust att läsa... Får väl se hur det går med den saken. Ikväll har jag iaf övning med Gilbert & Sullivan Society (operettgruppen), så det är i alla fall något trevligt att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language