13 oktober 2009

Usch, vilken dag! Började med två samtal från Nigeria klockan halv sex i morse, sådana som man inte ska svara på... Detta medförde att jag var fruktansvärt trött när jag vaknade senare. Skolan gick väl hyfsat, bortsett från en diskussionslektion i kriminalrätt som jag inte var ordentligt förberedd till. Meningen igår var nämligen att jag skulle på en audition till en operett som ska sättas upp i vinter. Den var 18.30, så jag tog med datorn till skolan för att gå till biblioteket efteråt och vara en duktig student i ett par timmar. Efter auditionen fick jag dock reda på att en tre timmars körövning väntade, så jag hade släpat med mig dator och böcker helt i onödan. Körövningen var väldigt rolig dock och auditionen gick så bra att jag fick en plats i kören till operetten! När jag sedan skulle hem ösregnade det och bussarna hade slutat gå. Så det var bara att släpa hem dator och böcker igen på mycket onda och blåsfyllda fötter. Därmed blev det inte så mycket läst igår kväll. Mitt eget fel, jag vet. Hade goda intentioner i alla fall :)

Efter skolan tänkte jag ta bussen, men den missade jag ju förstås, så det var bara att börja knalla i regnet. Sen behövde jag ju lite mat också, så jag stannade vid affären för att handla lite. När jag sedan skulle betala visade det sig att jag inte hade täckning på kortet, hade glömt att föra över mellan kontona. Så det var bara att knalla hem, föra över pengar, gå tillbaka till affären, betala och sen gå hem igen. Tilläggas ska att det är uppförsbacke hela vägen från affären och att jag bor på femte våningen utan hiss.

Nu har jag dock fått i mig mat och är på mycket bättre humör, tänk vad lite fiskpinnar och morötter kan göra! Jag har till och med varit företagsam nog att köpa flygbiljetter för jullovet medan de fortfarande är billiga. Så jag kommer hem söndagen den 20 december och åker tillbaka hit torsdagen den 7 januari. 2800 t o r är rena kapet jämfört med de nära 4000 jag betalade för enkelbiljetten hit. Och ett byte mindre blir det också. En himla omväg via Amsterdam, men det får gå. Nu blir det studier. Ska skriva rent lite anteckningar och läsa kriminalrätt tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language