17 november 2009

Ikväll ska jag gå på Chicago! En av mina norska vänner Karoline fyllde år igår, så idag är vi några stycken som ska fira henne lite och gå på musikal. Mycket trevlig sysselsättning :)

Igår var jag på en mycket trevlig övning med operettföreningen. Otroligt härlig musik och trevliga människor. Musiken finns på spotify, operetten heter Patience (Bunthorne's Bride) av Gilbert & Sullivan. Hade hoppats på att träffa Calum, som är ansvarig för kabarén i musikalföreningen eftersom jag ändrat mig när det gäller vilken låt jag ska sjunga. Tänkte göra ett försök med Du måste finnas
från Kristina från Duvemåla på engelska (You have to be there). Trodde att jag hade den här, men det visade sig att jag bara fått med mig förstasidan. Som tur var sorterade jag alla mina noter innan jag åkte hit, så jag ringde till mamma och bad henne plocka fram noterna, scanna in dem och skicka dem till mig vilket hon gjorde. Dessvärre var Calum inte där, så jag går fortfarande runt med massa noter ifall jag springer på honom i skolan...

Innan och efter musikalen idag måste jag dock läsa lite Public Law, har övningsprov imorrn. Det räknas inte till betyget, men det är ju ändå trevligt att få lite bevis på att man kan!

1 kommentar:

  1. Mycket "trevligt" verkar det vara. Jaha å som jag slet med dom attans noterna, å så va han inte där!! Skönt höra du kan ordna lite julemys.Hoppas du hade kul igår o att musicalen va bra!

    SvaraRadera

Translate my blog into your language