21 november 2009

Nu är jag snart på väg ut. Vi ska ha en temafest med min musikalförening. Temat är djur och jag ska gå som katt. En rumskompis har lovat att hjälpa mig med sminket, hon är bra på sådant, och så har jag varit ute och köpt kattöron och lite annat smått och gott idag. Ska bli spännande att se hur det blir!

Egentligen borde jag ha köpt mina saker tidigare, att gå runt på stan i ösregn en lördageftermiddag är ju helt hopplöst! Massa folk med paraplyer som inte gör minsta försök att inte peta ut ögonen på dem de möter, stressade småbarnsmammor med skrikande ugnar i gigantiska barnvagnar som tränger ut en i gatan samt gäng med tio-åriga småtjejer som går runt i klungor inne i affärerna och vägrar flytta på sig om man försöker ta sig förbi. Och då har jag inte ens nämnt pensionärsparen som alltid ska gå i bredd väldigt långsamt. Jag vet, jag borde ha tänkt på det innan. Det gjorde jag inte så jag får skylla mig själv.

Nu ska jag måla mina naglar. Svarta. Får se om jag kan få upp nån bild på spektaklet i morrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language