09 november 2009





Så här ser min säng ut just nu. Har en gruppövning imorrn om kriminalrätt och då måste man förbereda sig...









Annars händer här inte så mycket. Har bara haft en lektion idag. När jag var klar med den cyklade jag hem för att tvätta. Det gick nämligen inte så bra igår eftersom jag inte hade mynt nog. Jag hade mina tvivel om att tvättmaskinerna faktiskt skulle vara lediga idag, vi är nämligen närmare 550 personer som delar på för närvarande 6 fungerande tvättmaskiner... Till min förvåning var dock tvättmaskinerna lediga, så tvätta blev det. Torktumlarna är alltid ett äventyr dock. Folk finner tydligen nöje i att gå och öppna torktumlare som går "bara för att kolla" och sen inte stänga dem igen, vilket medför att tvätten fortfarande är blöt när man kommer ner, samt att pengarna man la på inte gäller längre. Som tur är brukar jag tvätta på såna tider att det inte är nån annan där, typ på lördagskvällarna när folk är ute och festar. Mycket bra tvättid!

Imorrn har jag övning med musikalgruppen igen inför kabarén. Ska bli skoj. Och så har jag ett möte med en sk Law Clinic som ska startas, där vi studenter hjälper folk som inte har råd med juridisk hjälp. Allt är ganska oklart än så länge, tror att de som anordnar det hela hade väntat sig att ett tiotal personer skulle dyka upp på introduktionen och blev milt sagt förvånade när klassrummet blev proppfullt och folk trängdes i dörröppning och korridor för att höra vad de sa. Det är ju iaf trevligt att det finns intresse för en sån sak, eftersom det finns folk som behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language