06 december 2009

Nu är jag trött men glad! Den här helgen har vi börjat med carolling, dvs sjunga julsånger på Aberdeens gator för att samla ihop pengar till vår show i februari och då särskilt till en orkester. Vi var ute i ca 4 timmar igår och ska fortsätta idag. Det ger en så härlig julstämning (som väl hade varit ännu bättre om det inte regnat) och är så kul att sjunga!

På tal om sjunga så gick kabarén i fredags riktigt hyfsat faktiskt. Så bra det går när man är jätteförkyld och hes. Efteråt bjöd jag hem ett par kompisar och hade glöggkväll med min hemmagjorda glögg för dem och mina flatmates. Glöggen blev jättegod! Och spritrussinen var en succé. Jag hade ju lagt vodka på kryddning i kylen och bland kryddorna fanns massa russin. När jag sedan använde vodkan i glöggen åt de andra upp russinen...

I kväll ska jag på träning i ett juridikprojekt som är nystartat av några på skolan. Det ska bli en Law Clinic, alltså juristhjälp för den som inte har råd. Planerna är, tror jag, att det ska starta på riktigt i vår någon gång, men då är det ju bra om alla vi förstaårselever som skrivit upp oss vet vad vi ska göra, så det ska jag lära mig idag. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language