21 april 2010

Inte blev det något flygande idag. Men kanske på fredag. Även om det är skönt att vara hemma så börjar jag känna att det är dags att åka tillbaka till mitt gröna rum, mina kompisar och skolan. Arbetsron vill liksom inte infinna sig här. Visserligen har vi fått soffan idag, den har en divan på ena sidan, så det funkar jättebra att sitta här och skriva (vilket jag gör just nu). Tidigare idag var jag i farmors lägenhet och skrev lite också samtidigt som jag lånade hennes fasttelefon för att ringa flygbolaget och boka om biljetten. Farmor var nämligen i Göteborg, men jag fick nyckeln av min faster, så jag kunde komma in för att låna telefonen. Sen fastnade jag där och skrivandet gick som sagt bra tills farmor kom hem. Sedan var koncentrationen borta och istället blev det te och kardemummaskorpor. Inte fel det heller.

Uppsatsen börjar i alla fall ta form ordentligt nu. Är uppe i nästan 900 ord av 1500. Då har jag ändå hela diskussionsbiten kvar, än har jag bara beskrivit rättsfallet. Det lär inte bli mycket av det, vilket kanske är lika bra, den ska ju in imorrn klockan 13 svensk tid. Kom på förut att jag ju har en timma längre på mig, eftersom den ska in klockan 12 för de som är i Skottland. Eller rättare sagt, det känns inte så tidigt att behöva gå upp klockan åtta för att jobba de fem sista timmarna jämfört med att gå upp klockan sju...

Imorrn ska jag dessutom till pappas revisor för att lära mig hans bokföringsprogram ordentligt. Det blir nämligen vad jag ska göra imorrn när uppsatsen är klar och inlämnad. Bevaka flygen får jag också göra imorrn. Hoppas att det fungerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language