08 maj 2010

Nu är det snart sommarlov. Det är bara en undervisningsvecka, en pluggvecka och två tentaveckor kvar. Jag håller fortfarande tummarna för sommarjobb. Har tyvärr inte hört något från de jag sökt hos än, men hoppet finns kvar.

Tyvärr är det inte så nära sommar än att man kan bada utomhus. Som tur är har jag upptäckt skolans badhus. Det är ganska litet, men nästan gratis i inträde och duger fint åt mig eftersom jag är så gräsligt ur form och inte orkar så mycket. Det känns i alla fall skönt att ha varit där, då blir det lite lättare att gå dit igen, vilket är precis vad jag ska göra nu.

Igår var jag väldigt huslig; jag bakade bullar! Det blev 30 bullar och en kanellängd med farmors klippmönster. Eftersom jag ska organisera ett litet stånd med kakförsäljning nästa vecka för att samla in pengar till operettföreningen så tyckte jag att det kunde vara bra att börja i tid. Sen bjöd jag hit Waltraud på provsmakning, så vi åt bullar och kakor och spelade Labyrinten. Jag har till min stora förtjusning upptäckt att det finns ett sådant spel här i huset. Det är det spelet med brickor som bildar gångar, så ska man skjuta på gångarna för att ta sig till den skatt man fått i uppdrag att hitta. Skoj är det i alla fall!

I eftermiddag ska jag gå till Amy-Beth och titta på Glee. Hon har varit sjuk, så jag tar nog med ett par bullar för att pigga upp henne lite. Jag ska också försöka få rensat kameran och lägga upp lite bilder här från mina utflykter förra helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language